Kävin viikko sitten hammaskirurgilla viisaudenhammasleikkauksessa ja se oli ihan hyvä kokemus. Kipua ei ole missään vaiheessa juuri ollut. Nyt posken turvotus on laskenut, antibioottikuuri syöty ja jäljellä vain tikit ja näyttävä kirjava mustelma leuan vasemmalla puolella.

Tämä ja ensi viikko on aikataulutettu koulujutuille. Sen lisäksi olen opetellut maalaamaan vesiväreillä ja vähitellen edistynytkin siinä taidossa. Olen maalaillut postikortteja valokuvien pohjalta yksinkertaistaen.

Herään aamuisin seitsemältä, kun mies lähtee töihin. Juomme aamukahvin yhdessä. Luen molemmat sanomalehdet (Helsingin sanomat ja Turun sanomat) hitaasti. Yritän olla avaamatta tietokonetta ainakaan ensimmäiseen tuntiin. Yritän muutenkin opetella olemaan kotona ilman, että koko ajan käyn vilkuilemassa jotakin koneella. Tehdä muita asioita. Maalata ja laittaa ruokaa niin, että joka välissä ei ole kiire ”ihan vain nopeasti tarkistamaan” jotakin koneelta.

Olen todennut, että minulla ei ole yhtään rentoa ja kotoisaa kesähametta, ainoastaan pari liian juhlavaa. InWearin Guthrie Skirt (katsokaa nettikaupasta, en jaksa nyt lisätä kuvaa) voisi olla hyvä. Inwearin vaatteet ovat minulle tavallisesti mitoitukseltaan (ja tyyliltään) hyviä. Niitä tulee käytettyä paljon ja hinta-laatusuhde on erittäin hyvä.

