Kuuden vaatteen haasteeseen valitsemani vaatteet ovat tässä. Toistaiseksi ei ole tullut vielä mieleen käyttää muita vaatteita, tosin tänään tuntui, että lempivillatakkini (josta voi nähdä kuvan tässä postauksessa) hymyili minulle osaaottavasti.

Valitsin mukaan nämä:

Harmaat farkut (J. Lindeberg)
Ostin nämä lukioaikoina (eli neljä-viisi vuotta sitten) alennusmyynnistä. Itse asiassa shoppailuseurana ollut pikkuveljeni maksoi farkut jostain syystä, jota en nyt enää millään muista. Nämä ovat maailman mukavimmat housut ja olleet todella kovassa käytössä, mutta välillä myös joitain kuukausia lähes käyttämättöminä kaapissa. Odotan kauhulla sitä päivää, kun nämä kuluvat lopullisesti puhki. En ole löytänyt samanlaisia tilalle. Olen kyllä sovittanut saman merkin saman mallisia farkkuja, mutta ne eivät ole jostain syystä kuitenkaan istuneet yhtä hyvin.

Siniset farkut (Denim Birds)
Nämä ovat myös alennusmyyntilöytö. Tavalliset ja aika tylsät, kapealahkeiset farkut. Ehkä siksi ne ovatkin olleet niin paljon käytössä ja ajattelin niiden palvelevan hyvin tässäkin haasteessa. Farkut ovat luomupuuvillaa, mutta olen ollut vähän pettynyt materiaalin ”huokoisuuteen” ja siihen, miten pian kankaan pinta kuluu vaaleaksi.

Musta trikoopoolo (Indiska)
Ostin poolon minulle tyypillisen pitkäaikaisen harkinnan jälkeen Helsingissä asuessani pari vuotta sitten. Tämä on lempipaitani talvella, sillä malli on todella hyvä ja poolokaulus sopivan löysä. Kangas on ihanan pehmeää, ohutta ja joustavaa. Tämä paita on kuitenkin ollut koko kesän käyttämättä helteiden vuoksi.

Musta 3/4-hihainen paita (H&M)
Tämä paita on ihan rehellinen heräteostos, mutta todella onnistunut sellainen. Olimme tuoreen poikaystäväni (nykyisen aviomieheni) kanssa kävelyllä Helsingin keskustassa. Kesäilta viileni yllättävän äkkiä, mutta emme halunneet vielä lähteä koteihimme. Melkein kaikki vaatekaupat olivat menneet kiinni ja kävelimme Kruununhaasta keskustaan, josta ostin tämän H&M:n puuvillatrikoopaidan. Tämäkin paita on ohutta ja joustavaa materiaalia ja mukavuutensa ja helppoutensa vuoksi ollut kovassa käytössä.

Harmaa neuletakki (Gant)
Tämä neuletakki on kaverini vanha. Malli ei sopinut hänelle ja neule lojui kaapissa käyttämättömänä, kunnes hän keksi tarjota sitä minulle. Ihanan lämmin villainen (mutta vähän kutittava) neule päätyi minulle ahkeraan käyttöön.

Tummanharmaa liivimekko (Aventura)
Ostin tämän ollessani äidin kanssa vaateostoksilla. Kiersimme kauppoja, joissa en yleensä käy ja joista äitini ostaa vaatteensa. Liivimekko oli sellainen, jota olin pitkään etsinyt ja mitoitus oli minulle hyvä. En tosin ”voinut” käyttää tätä yliopistolla, sillä eräällä tuntemallani fuksilla oli ollut samanlainen jo ennen minua.

Aika harmaasävyistä! Tosin noista vaatteista en yleensä käytä kerrallaan kahta harmaata. Kaveripiirissä olen tunnettu harmaisen vaatteiden suosimisestani.

