kuva: fragrantica.com

Pohdin aiemmin blogissani Chanelin Coco Mademoiselle eau de parfumin ostamista. Laivamatkalla Tukholmasta takaisin kotiin päädyin kuitenkin toiseen valintaan. Olen aivan ihastunut Idole d’Arman eau de parfumiin! Se oli minulla aikoinaan toisena vaihtoehtona Lancômen Hypnôse Sensesille. Olen mainonnan uhri: molempia olen kokeillut naistenlehden välissä tulleesta tuoksunäytteestä. Se on kohdallani erittäin tehokasta mainontaa, koska jaksan kokeilla liikkeessä kerrallaan korkeintaan kahta tai kolmea eri tuoksua. Valitsen kokeiltavat yleensä pullon perusteella enkä tavallisesti osu oikeaan tällä metodilla.
Idole d’Armanin eau de toilette ja eau de parfum olivat mielestäni aivan erilaisia, ihan niinkuin Coco Mademoiselle’issakin. Molemmista eau de parfum oli mielestäni jotenkin pehmeämpi. Paremmin en osaa kuvailla, olen muutenkin huono pukemaan tuoksuaistimuksia sanoiksi. Kannattaa siis kokeilla eri ”vahvuuksia” ennen ostopäätöstä, sillä ne eroavat usein toisistaan muutenkin kuin voimakkuudeltaan.
